Kalorikoll på alkoholintaget!

Mitt vinrum har gått på diet och är nu flitig i motionsspåret, samtidigt som kaloriintaget är under nogsam uppsikt. Det är slut på kaloririk mat, alkohol, godis, chips och andra godsaker. Åtminstone på vardagarna, förutom när det är vinprovning förstås. Till helgerna blir det fredagsmys eller lördagslyx! Då unnar jag mig en god måltid i lagom format, utan omtag, och med ett välsmakande vin till!

Är det fler än jag som försöker hålla koll på kaloriintaget?
Kika lite extra på nedanstående kaloritabell som jag hittade på www.systembolaget.se

Kalorier per deciliter dryck:
245 kcal – Whiskey
100 kcal – Vitt sött vin
  70 kcal – Vitt torrt vin
  70 kcal – Rött vin
  50 kcal – Starköl
  25 kcal – Lättöl

Kommentera

